Produsele de lux sunt si vor fi cautate intotdeauna

Interviu cu George Copos - Presedinte / Actionar majoritar Ana Holding

Cum ati defini dumneavoastra luxul?

Pentru mine, luxul inseamna simplitate si confort. Lucrurile cu adevarat mari sunt intotdeauna simple si durabile, iar aceasta afirmatie este valabila si in cazul produselor si articolelor de lux: cu cat sunt mai simple si mai confortabile, cu atat sunt mai pretuite. Iar de aici decurge atat calitatea lor, cat si pretul, care nu este intotdeauna unul accesibil. Dar cine doreste satisfactie va fi dispus sa plateasca un pret ceva mai mare pentru plusul de multumire pe care ti-l ofera un produs confortabil. Intr-adevar, in conditiile in care viata cotidiana ne supune in prezent unor provocari extrem de diverse si unui stres adeseori insuportabil, optiunea pentru un produs care sa nu-ti poata oferi deplina satisfactie in utilizarea lui este o investitie cu adevarat daunatoare, deoarece, in loc sa diminueze stresul, il accentueaza.

Designul are o influenta asupra interiorului unui birou? In ce fel?

Designul are o influenta la fel de mare ca si obiectele propriu-zise. Daca ambientul biroului in care iti petreci o mare parte a zilei te agreseaza in loc sa-ti confere comoditate, igiena biologica si spirituala, liniste, climat civilizat de lucru, acest fapt este la fel de contraproductiv ca si cum obiectele din birou n-ar functiona, ca si cum telefonul n-ar merge atunci cand ai neaparata nevoie de el, ca si cum calculatorul s-ar strica exact cand ajungi in punctul esential al unui proiect s.a.m.d.

Cum ar trebui sa arate un office de lux?

In primul rand, ar trebui sa-ti ofere conditii de lucru cat mai bune, sa ai intotdeauna la indemana lucrurile de care ai nevoie, iar acestea sa poata fi utilizate cu usurinta si cu rapiditate. Biroul nu trebuie sa fie pur si simplu o suma de obiecte cu diferite functionalitati, ci sa fie un tot sinergic, armonios, care sa ofere un plus de functionalitate tocmai datorita acestei sinergii si armoniei create intre componentele sale. Totodata, el trebuie sa „vorbeasca“ atat despre personalitatea celui care il utilizeaza, cat si despre forta si perspectivele companiei /brandului. In fine, un birou de lux trebuie sa fie „viu“, nu asemenea unui fluture de mare frumusete, dar care sta prins cu un ac in insectar. In acest context, vreau sa subliniez ca nu numai biroul managerului general ar trebui sa indeplineasca aceste standarde, ci, pe cat se poate, toate birourile companiei. Si birourile celorlalti angajati ai holdingului nostru raspund cerintelor pe care le-am mentionat mai sus.

In opinia dumneavoastra, ce stil de amenajare are succes in cazul biroului unui manager general?

In afara de functionalitatile propriu-zise pe care trebuie sa le asigure, un birou de manager general ar trebui sa fie in perfecta armonie cu personalitatea celui care il ocupa: de exemplu, un manager care isi construieste relatiile pe baza unor interactiuni informale si, prin aceasta modalitate de management, isi atinge obiectivele fixate, nu va putea lucra eficient intr-un birou amenajat intr-un stil excesiv de oficial, fiindca, in acest caz, biroul nu-l „ajuta“, ci dimpotriva, il face sa se simta timorat.

Produsele de lux mai sunt cautate in contextul crizei financiare? Cum ati explica acest lucru?


Produsele de lux sunt si vor fi cautate intotdeauna, indiferent daca e prosperitate economica sau criza, deoarece ele confera un plus de confort, deopotriva fizic si psihic, care nu e deloc neglijabil pentru performantele si pentru eficienta utilizatorului lor. Pana la urma, daca punem in balanta costurile si beneficiile produselor de lux, vom constata ca ele ne ofera intotdeauna un adaos de satisfactie. De fapt, acesta cred ca este motivul principal pentru care ele sunt considerate „de lux“, satisfactia sporita si comoditatea pe care ti le ofera.

Cum a influentat criza financiara productia si vanzarea produselor pentru amenajarea casei?

Orice criza poate fi privita din cel putin doua perspective. Cea mai comuna perspectiva vizeaza manifestarile negative, aspectele catastrofice ale crizei. Insa criza, inclusiv cea cu care ne confruntam acum, nu are doar evolutii distructive, ci poate constitui si o oportunitate: de exemplu, multe produse sunt mai ieftine, forta de munca este si ea mai ieftina. Acest fenomen se produce si in Romania in prezent, de aceea, pentru cei care pot investi in aceasta perioada, criza e o buna ocazie de a realiza investitii cu costuri reduse. Este ceea ce facem si noi: am demarat un program de modernizare a hotelurilor pe care le detinem in Bucuresti, la mare si la munte. Unele dintre aceste investitii vor fi finalizate in perioada imediat urmatoare, altele vor continua si in 2010.

Domeniul imobiliar s-a structurat pe categorii de clienti. Se constata acelasi fenomen si in cazul amenajarilor de interior?

Categoric. Am intalnit aceasta situatie de mai multe ori, dar, in ultima vreme, m-am confruntat cu ea atunci cand am finalizat ultima noastra investitie imobiliara unde oferim spre vanzare sau inchiriere locuinte cu finisaje deosebite. Intr-adevar, interioarele sunt echipate cu materiale, mobilier si accesorii de cea mai buna calitate, eficiente, functionale si cu o estetica de exceptie. Este ceea ce cer clientii care cauta astfel de locuinte, spre deosebire de clientii care accepta standardele comune de echipare a unui apartament.

Cum ati descrie in cateva cuvinte biroul dvs.?

Cald, primitor, eficient, functional. Integreaza foarte armonios functiunile „tehnice“ pe care ar trebui sa le ofere un birou cu pasiunea mea pentru pictura.