Investitia in arta este buna oricand

Interviu cu Maria Grapini, presedinte/actionar majoritar Pasmatex

Cum ar trebui sa arate un office de lux?
Depinde ce intelege fiecare prin lux. Eu doresc un birou bine luminat natural (biroul meu este cu pereti de sticla), cu mobilier confortabil, o masa de lucru, cateva obiecte de arta care iti mentin starea interioara buna (tablouri, sculpturi), o minibiblioteca si evident flori.

Ce birouri v-au placut dintre cele pe care le-ati vazut, din tara sau din strainatate?


Sunt foarte multe, doua dintre ele m-au incantat, unul din Austria la un partener de afaceri si unul din India.

Care sunt obiectele de care nu v-ati desparti la birou?

Calculatorul, o icoana primita in urma cu aproximativ 4 ani de la o persoana pe care nu am vazut-o niciodata. Este vorba de un tanar din Bacau, care mi-a scris o scrisoare emotionanta prin care cerea un sprijin material pentru a-si cumpara o proteza pentru piciorul pierdut. L-am ajutat si nu dupa multa vreme m-am trezit cu un colet in care era aceasta icoana ca semn al multumirii sale. De cate ori ma uit la ea parca ma simt mai puternica, imi creaza o stare interioara speciala. Si nu in ultimul rand am o lucrare de arta de care ma simt foarte atasata si nu m-as desparti de ea.

Care sunt artistii preferati din lumea artei?

Sigur ca apreciez foarte multi artisti plastici, sculptori, dar si artisti din domeniul muzicii. Pe langa marii pictori si sculptori ale caror lucruri le am doar in album, cum ar fi Constantin Brancusi, Cornel Medrea, Ion Irimescu, Ion Jalea (sculptori) sau Nicolae Grigorescu, Theodor Aman, Ion Andreescu, Stefan Luchian, Theodor Pallady, Gheorghe Petrascu sau Nicolae Tonitza, exista artisti contemporani de la care am lucrari si ii pretuiesc. Ca sa dau cateva exemple: Peter Jecza, Constantin Grangure (sculptori), Vasile Pintea, Mihai Oltean, Victor Acatrinei, Marius Mateas sau Gabriela Culic (pictori).

Exista un loc pe care il preferati pentru momentele de relaxare? Are o legatura cu pasiunea pentru arta?

Da, locul in care ma relaxez sunt salile de concerte simfonice, opera, teatru sau in gradina mea atunci cand este plina de flori.

Este arta o buna investitie pe timp de criza?

Eu cred ca investitia in arta este buna oricand, pentru ca eu o fac pentru suflet, nu pentru a castiga mai tarziu valorificand-o.

Partenerii pe care ii aveti se simt confortabil in biroul dumneavoastra?

Nimeni nu isi doreste sa mearga intr-un loc in care nu se simte bine. In primul rand eu discut cu partenerii mei intr-un mod in care nu se simt presati, avand posibilitatea sa ia decizii intr-un moment favorabil lor. In acelasi timp eu trebuie sa le transmit siguranta unei prietenii de durata, nu doar derularea unei afaceri. Cred ca se simt bine atunci cand discutiile se poarta la mine in birou. Este un loc in care poti sa respiri! Cu multa lumina, cu pereti transparenti (sticla) pentru a nu te simti „inchis“, cu flori si cu un loc special pentru discutii cu invitatii, facandu-i sa se simta ca acasa, nu in biroul „directorului“.

Care a fost cel mai important contract semnat in biroul dumneavoastra?

Parteneriatul cu Triumph, semnat in urma cu 11 ani, compania care a adus o noua viziune despre afacere, foarte multe informatii in domeniu, relatii interumane de durata si, desigur, un plus de imagine companiei mele.

Designul are o influenta asupra interiorului unui birou?

Da. Orice spatiu poate fi mai placut, mai primitor si cald, designul in ansamblu sa transmita aceste senzatii, nu doar mobilierul ales. De exemplu, mie nu imi plac spatiile patrate cu un birou in mijloc si dulapuri cu dosare. De la forma incaperii pana la culoarea peretilor, totul ajuta sau deformeaza imaginea unui spatiu de birou, care de regula ar trebui sa fie placut. Eu prefer stilul modern, mai putin mobila sculptata, masiva din sec. XV – XVI. M-as simti ca intr-un muzeu si poate mai in varsta. Imi place sa vad mobilier clasic, dar in alte locuri, nu in biroul in care lucrez zilnic 10 – 12 ore.

Cum ati defini personalitatea dvs.? Va plac florile si arta... se ascunde in interior un suflet romantic?

Desi sunt poate considerata de multe ori dura sau mai degraba perfectionista, pentru ca vreau sa fie mereu cat mai optim realizat un lucru, bineinteles ca am si o latura sensibila. Cred ca nu as putea trai fara sa lucrez cu oamenii, fara sa ajut pe cineva care are nevoie de ajutorul meu si sa nu fac si altceva in afara de afaceri (organizez multe actiuni caritabile, sociale, culturale, etc). Sunt o personalitate puternica, dornica de succes si de dreptate, incomoda pentru ca spun adevarul cu mai putina diplomatie si nu stiu sa mint.